Scentips

Jag har scenskräck, vad ska jag göra??

* Låtsas att alla ser ut som riktiga töntar.
* Kolla i någon i publikens panna, inte ögonen.
* Om du ändå inte vågar kolla i pannan, kolla då överpubliken på någon speciell punkt.
Var ska jag hålla handen som jag inte har mikrofonen i?
* Håll den på mikrofonen.
* Pilla i mikrofonsladden.
* Gör rörelser med den.
OBS! LÅT DEN ALDRIG HÄNGA LÖST, DÅ SER DEN HELT DÖD UT!!!
Hur ska jag stå?
* Stå inte ihoptryckt med benen. Stå lite bredbent.
* Gå gärna runt på scenen.
* Rör på dig, stå inte stel som en pinne.
* Sträck på dig annars ser det ut som du är en rädd liten hare.
* Stampa gärna med i takten.
* Om det är en lugn låt kan du blunda ibland när du sjunger.
Ansiktsuttryck?
Rockigt: Se arg ut, rör på dig mycket.
Lugnt: Blunda och vaja i takt med musiken.
Reagge: Gunga mycket, kolla på vad Bob Marley gör, checka in den här: http://www.youtube.com/watch?v=SiP4I2aFQ-c&feature=related
Hiphop (inte riktigt min grej men xD) : Kolla den här: http://www.youtube.com/watch?v=4B_UYYPb-Gk
Jazz: Stampa takten och sväng med axlarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0