Min resa till Fillipinerna

Jag har inte bott i Sverige hela mitt liv... När jag var 9 år så bodde vi i Fillipinerna i ett halvår. Där bodde vi på en slags missionskola kallad YWAM. Att bo där fick en att se att alla här i världen inte har det så lätt. Jag kommer ihåg hur vi ibland kunde se folk sitta på broar och tigga. Det var hemskt att se. Man kände sig skamsen då.
Efter dem här bilderna på själva FINA naturen så berättar jag mer.
I bakgrunden ser ni en vit kyrka som är katolsk. Många var romerska katoliker.
Vi bodde väldigt högt upp i bergen.
Här är en bild på mig och flera fillipinska barn.
Skolan.
Gården.
Köket.
Vårt första rum i Fillipinerna.
Rummen var ju inte direkt dem lyxigaste. I taket kröp myror och vi var tvunga att spraya med en slags spray. Fast det hjälpte typ aldrig... Rummen brukade bestå av en våningssäng och en hård dubbelsäng. I rummet fanns även ett litet litet baddrum. Där fanns det en hink, en skopa och en kran. Istället för duscharna vi har här i Sverige så var man tvungen att hälla i vatten och sedan värma det med ett slags eluppvärmare elr nått. Men man fick vara mycket försiktig för det kunde bli riktigt varmt. Sen tog man skopan och hällde vattnet över sig.
En kiosk utanför gården.
Jeepy.
Skolan.
Vy från bergen.
Husen på bergen.
Vägarna som slingrade sig på bergen.
Fler bilder hittar ni på http://smithvision.eu/main1.htm
Det är länken till vår hemsida.

Kommentarer
Postat av: k'mwe

Du har sett mkt som de flesta barn här inte har sett glori :D

2011-05-10 @ 18:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0