To much.

Blääää, det är så äckligt mycket sidor. Började läsa en bra bit på franska revolutionen, jag märker att jag börjar få ont i huvudet och kollar hur många sidor det finns kvar och jag har kommit lite mer en halvägs, känns inte bara lite drygt... Dessutom har jag läst igenom tvättkapitlet i hk-boken.
Så här långt har jag kommit med Franska Revolutionen inlämningen...
Franska Revolutionen
Den här revolutionen befinner sig i Frankrike. Vi är trötta på att betala så hög skatt till adeln och prästerna. Följ med tillbaka i tiden på 1700-talet.
Det är första juli år 1789. Det är då allting börjar, det är nervöst och spänt. Rykten går omkring i Paris att det finns politiska fångar i Bastaljen, en gammal borg som gjorts om till fängelse.
Jag och min far åkte till Bastaljen inne i Paris
Usch och det känns som jag inte kommer någon vart det står ju huller om buller i boken :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0