Smoky mountains

I förra inlägget om Fillipinerna fick ni se dem mer "finare" bilderna. Men det fanns också lite sämre delar av landet. När vi åkte iväg till Singapore så fortsatte dem andra som bodde på skolan att resa till andra ställen av Fillipinerna (vi bodde i Baguio då). Därifrån åkte dem till Manilla som är huvudstaden. En bit utanför fanns det områden där folk hade det väldigt svårt. Här är en bild på hur deras hus kunde se ut:
För att överleva så var dem tvungna att bygga saker av sopor som en sopbil varje vecka kom och lastade.
När jag såg bilder som våra vänner från Fillipinerna hade lagt ut på Facebook så såg jag att barnen där var extremt beniga och väldigt smutsiga. Jag tycker så synd om dem =(
Den här bilden är så sorglig! Vissa människor sov ju på gatan för att dem inte hade någonstans att bo.
Mångas kläder hängde som i trasor som pappan här och många småbarn hade ibland inga kläder alls.
Alla här i världen har det inte så lätt... =*(

Kommentarer
Postat av: D A H L È N

sv: tycker jag absolut :)

2011-05-10 @ 21:56:44
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: Rania

tack så mycket, roligt att höra att du tycker det!

2011-05-11 @ 10:57:22
URL: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0